Άρθρο 21 : Δικαίωμα εναντίωσης

Η Αρχή επιβάλλει διοικητικό χρηματικό πρόστιμο για μη ικανοποίηση δικαιώματος αντίρρησης στην αποστολή μηνυμάτων για σκοπούς προώθησης προϊόντων

Κατηγορία
Ημερομηνία
2021-05-12
Αριθμός πράξης
20

Η Αρχή εξέτασε καταγγελία σύμφωνα με την οποία πολίτης δεν κατάφερε να διαγραφεί από τις λίστες αποδεκτών διαφημιστικών μηνυμάτων της εταιρείας. Η αποτυχία διαγραφής του από τις λίστες οφειλόταν σε τεχνικό σφάλμα.  Από την εξέταση των στοιχείων της υπόθεσης προέκυψε ότι η καταγγελλόμενη εταιρεία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας δεν διέθετε στην πράξη τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να εξασφαλίσει τη διαγραφή των δεδομένων, ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του ΓΚΠΔ και να προστατεύονται τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων, κατά το άρθρο 17 σε συνδυασμό με το άρθρο 21 παρ. 3 του ΓΚΠΔ και το άρθρου 25 παρ. 1 του ΓΚΠΔ. Η Αρχή επέβαλε, στην «ΚΑΡΙΕΡΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ, ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ» με τον διακριτικό τίτλο «ΚΑΡΙΕΡΑ Α.Ε.» το αποτελεσματικό, αναλογικό και αποτρεπτικό διοικητικό χρηματικό πρόστιμο που αρμόζει στην συγκεκριμένη περίπτωση σύμφωνα με τις ειδικότερες περιστάσεις αυτής, ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000,00) ευρώ.

Εικόνα
ΑΠΟΦΑΣΗ
Θεματική ενότητα
268
Να εμφανίζεται στα hot topic;
Off
Να εμφανίζεται στα νέα;
On
PDF Απόφασης
/sites/default/files/2021-05/20_2021anonym.pdf
Έτος
2021
apofasi_pdf_image
/sites/default/files/default_images/pdfsmall_1.png
Να εμφανίζεται στις θεματικές ενότητες;
On
Προεπιλεγμένη εικόνα Αγγλικό

Διαγραφή στοιχείων πελάτη και διαγραφή από τις λίστες αποδεκτών διαφημιστικών μηνυμάτων

Κατηγορία
Ημερομηνία
2021-04-02
Αριθμός πράξης
11

Η Αρχή κάλεσε τον υπεύθυνο επεξεργασίας να προσαρμόσει  τις διαδικασίες του ώστε η διαγραφή των στοιχείων πελάτη που δεν έχει δώσει ειδική συγκατάθεση για την επεξεργασία των δεδομένων του για το σκοπό προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, να διασφαλίζει τη διαγραφή των στοιχείων του και από τις λίστες αποδεκτών μηνυμάτων με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Ο καταγγέλλων ενώ είχε ζητήσει τη διαγραφή του λογαριασμού (προφίλ) που διατηρούσε ως πελάτης της καταγγελλόμενης εταιρείας συνέχισε να λαμβάνει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου διαφημιστικού περιεχομένου. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας,  εφόσον ικανοποίησε το δικαίωμα διαγραφής του υποκειμένου ως πελάτη, παύει να έχει έρεισμα στο έννομο συμφέρον ως νομική βάση επεξεργασίας για το σκοπό προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών και οφείλει να τον διαγράψει και από τις λίστες αποδεκτών προωθητικών ενεργειών.

Εικόνα
ΑΠΟΦΑΣΗ
Θεματική ενότητα
268
Να εμφανίζεται στα hot topic;
Off
Να εμφανίζεται στα νέα;
On
PDF Απόφασης
/sites/default/files/2021-04/11_2021anonym.pdf
Έτος
2021
apofasi_pdf_image
/sites/default/files/default_images/pdfsmall_1.png
Να εμφανίζεται στις θεματικές ενότητες;
Off
Προεπιλεγμένη εικόνα Αγγλικό

Επιβολή προστίμου για μη ορθή ανταπόκριση σε δικαίωμα διαγραφής

Κατηγορία
Ημερομηνία
2021-04-07
Αριθμός πράξης
13

Η Αρχή επέβαλε σε εμπορική εταιρεία που διαθέτει ηλεκτρονικό και φυσικά καταστήματα πρόστιμο 20.000 ευρώ για μη ορθή ανταπόκριση σε άσκηση δικαιώματος διαγραφής. Ο καταγγέλλων απέστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην εταιρεία ζητώντας τη διαγραφή του αριθμού του από περαιτέρω ενέργειες αποστολής διαφημιστικών μηνυμάτων. Η εταιρεία αρχικά δεν ανταποκρίθηκε. Μετά την παρέμβαση της Αρχής, η εταιρεία δήλωσε ότι διέγραψε τα στοιχεία του καταγγέλλοντα, αλλά απέστειλε εκ νέου προωθητικό SMS. Η Αρχή επέβαλε κύρωση για παράβαση του δικαιώματος διαγραφής και για μη ορθή διαδικασία κατά την εκ των υστέρων ικανοποίηση του δικαιώματος.

Εικόνα
ΑΠΟΦΑΣΗ
Θεματική ενότητα
268
Να εμφανίζεται στα hot topic;
Off
Να εμφανίζεται στα νέα;
On
PDF Απόφασης
/sites/default/files/2021-04/13_2021anonym.pdf
Έτος
2021
apofasi_pdf_image
/sites/default/files/default_images/pdfsmall_1.png
Να εμφανίζεται στις θεματικές ενότητες;
On
Προεπιλεγμένη εικόνα Αγγλικό
Εμφάνιση στις παρακάτω θεματικές ενότητες

Επιβολή προστίμου σε εταιρεία παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας

Κατηγορία
Ημερομηνία
2019-10-07
Αριθμός πράξης
34

Η Αρχή έγινε αποδέκτης καταγγελιών από παραλήπτες μηνυμάτων διαφημιστικού περιεχομένου του ΟΤΕ. Κατά την εξέταση των καταγγελιών προέκυψε ότι από το 2013 και μετά, λόγω τεχνικού σφάλματος, δεν λειτουργούσε η διαγραφή από τις λίστες αποδεκτών των μηνυμάτων διαφημιστικού περιεχομένου για όσους παραλήπτες ασκούσαν το δικαίωμα αυτό μέσω του συνδέσμου «unsubscribe». Το σφάλμα έγινε αντιληπτό μετά την παρέμβαση της Αρχής οπότε και διορθώθηκε. Στη συνέχεια o OTE προέβη στη διαγραφή 8.000 περίπου συνδρομητών από τις λίστες αποδεκτών των μηνυμάτων, οι οποίοι είχαν ανεπιτυχώς προσπαθήσει να διαγραφούν από το 2013 και μετά. Η Αρχή διαπίστωσε παράβαση του δικαιώματος εναντίωσης του άρθρου 21 του ΓΚΠΔ καθώς και του άρθρου 25 και επέβαλε στον ΟΤΕ διοικητικό πρόστιμο ύψους 200.000 ευρώ.

Εικόνα
ΑΠΟΦΑΣΗ
Θεματική ενότητα
269
Να εμφανίζεται στα hot topic;
Off
Να εμφανίζεται στα νέα;
Off
PDF Απόφασης
/sites/default/files/2019-12/34_2019anonym%20%281%29.pdf
Έτος
2019
apofasi_pdf_image
/sites/default/files/default_images/pdfsmall_1.png
Να εμφανίζεται στις θεματικές ενότητες;
Off
Migrationfield
201923934
Προεπιλεγμένη εικόνα Αγγλικό