Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών
Παρατηρήσεις της Αρχής σχετικά με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις»
Παρατηρήσεις της Αρχής στο προσχέδιο τροποποίησης του ν. 3758/2009, λαμβάνοντας υπόψη και το νέο ΓΚΠΔ
Νομιμότητα επεξεργασίας δεδομένων τρίτων προσώπων – μη οφειλετών, στο πλαίσιο ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις
Συστάσεις σε τράπεζες σχετικά με τις υποχρεώσεις ενημέρωσης και ταυτοποίησης οφειλετών
Απόρριψη αίτησης θεραπείας κατά της απόφασης 98/2017 αναφορικά με την ενημέρωση για τη διάθεση δεδομένων σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών
Με την υπό κρίση αίτηση θεραπείας η Τράπεζα Eurobank Ergasias AE ζητεί την ανάκληση της με αριθ. 98/2017 απόφασης της Αρχής, με την οποία απευθύνθηκε σύσταση στην αιτούσα, ως δανειστής και υπεύθυνος επεξεργασίας, αναφορικά με τον τρόπο εκπλήρωσης της υποχρέωσης ενημέρωσης των οφειλετών της, των οποίων τα στοιχεία διατίθενται σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών, παραπονούμενη ότι με αυτήν θεσπίστηκαν, κατά εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 4 παρ. 4 ν. 3758/2009 σε συνδυασμό με το άρθρο 11 ν. 2472/1997, δυσανάλογες υποχρεώσεις σε βάρος της ίδιας και των λοιπών δανειστών. Η Αρχή, λαμβάνοντας υπόψη τις υποβληθείσες αιτιάσεις της αιτούσας Τράπεζας και της παρεμβαίνουσας Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, απέρριψε την αίτηση θεραπείας, διότι έκρινε ότι με την αίτηση αυτή ζητήθηκε η επανεξέταση της νομικής ορθότητας της προσβαλλόμενης απόφασης της Αρχής χωρίς προσκόμιση ή επίκληση νέων στοιχείων, κρίσιμων για την εφαρμογή του νομικού καθεστώτος που ίσχυε κατά την έκδοσή της, και ότι με τα δεδομένα αυτά δεν εδικαιολογείτο επανεξέταση της υπόθεσης. Διευκρινίζεται ότι δεδομένου ότι η προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε υπό το καθεστώς των νόμων 3758/2009 και 2472/1997, η υπόθεση δεν κρίθηκε υπό τον ΓΚΠΔ και τον, μετά τη διάσκεψη και τη λήψη της απόφασης της Αρχής, δημοσιευθέντα εθνικό νόμο για την εφαρμογή του (ν. 4624/2019).
Απόφαση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο της σχέσης αντιπροσώπευσης
Πρόστιμο σε τράπεζα για μη εκπλήρωση της υποχρέωσής της να τηρεί και να επεξεργάζεται ακριβή στοιχεία για τους οφειλέτες της
Η Αρχή εξέτασε 11 καταγγελίες κατά της Τράπεζας Alpha Bank σχετικά με τηλεφωνικές οχλήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις είτε αυτές γίνονται για λογαριασμό των τραπεζών από Εταιρίες Ενημέρωσης Οφειλετών (ΕΕΟ) είτε από τους ίδιους τους δανειστές (τράπεζες) (βλ. ν. 3758/2009) που αφορούσαν σε όχληση σε λάθος πρόσωπο, οπότε και εξετάστηκε το ζήτημα της ακρίβειας των δεδομένων και της διαδικασίας διόρθωσης αυτών.
Η Αρχή, με τη με αριθ. 57/2018 απόφασή της, επέβαλε στην τράπεζα πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για μη εκπλήρωση της υποχρέωσής της να τηρεί και να επεξεργάζεται περαιτέρω ακριβή στοιχεία για τους οφειλέτες της προς εκπλήρωση των προβλεπόμενων από τον ν. 3758/2009 σκοπών στις ως άνω τρεις περιπτώσεις. Επιπλέον, η Αρχή απηύθυνε στην τράπεζα Alpha Bank σύσταση να προβεί σε βελτίωση της όλης διαδικασίας διόρθωσης των στοιχείων των οφειλετών, ιδίως αναφορικά με τους οφειλέτες της πρώην Εμπορικής Τράπεζας που περιήλθε στην εν λόγω τράπεζα μετά από απορρόφηση.
Πρόστιμο σε τράπεζα για μη εκπλήρωση της υποχρέωσής της να τηρεί και να επεξεργάζεται ακριβή στοιχεία για τους οφειλέτες της
Η Αρχή εξέτασε 3 καταγγελίες κατά της Τράπεζας Eurobank σχετικά με τηλεφωνικές οχλήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις είτε αυτές γίνονται για λογαριασμό των τραπεζών από Εταιρίες Ενημέρωσης Οφειλετών (ΕΕΟ) είτε από τους ίδιους τους δανειστές (τράπεζες) (βλ. ν. 3758/2009) που αφορούσαν σε όχληση σε λάθος πρόσωπο, οπότε και εξετάστηκε το ζήτημα της ακρίβειας των δεδομένων και της διαδικασίας διόρθωσης αυτών. Όπως ομολόγησε η τράπεζα Eurobank, σε 2 από τις 3 υπό κρίση περιπτώσεις, παρότι οι οφειλέτες είχαν προβεί σε επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας τους, εμφιλοχώρησε σφάλμα, με αποτέλεσμα οι παλαιοί αριθμοί τηλεφωνικής κλήσης, μολονότι έπρεπε να είχαν διαγραφεί, δεν διαγράφηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στο πλαίσιο ενημέρωσης οφειλετών. Η Αρχή, με τη με αριθ. 56/2018 απόφασή της, λαμβάνοντας υπόψη και τη διαδικασία που εφαρμόζει η τράπεζα Eurobank για τον έλεγχο και τη διόρθωση των σχετικών στοιχείων, της επέβαλε πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ (βλ. την προβλεπόμενη ελάχιστη κύρωση στο άρθρο 10 παρ. 1 του ν. 3758/2009) για το ως άνω ομολογημένο σφάλμα (2 μεμονωμένα περιστατικά).
Πρόστιμο σε τράπεζα για μη εκπλήρωση της υποχρέωσής της να τηρεί και να επεξεργάζεται ακριβή στοιχεία για τους οφειλέτες της
Η Αρχή εξέτασε 4 καταγγελίες κατά της Εθνικής Τράπεζας σχετικά με τηλεφωνικές οχλήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις είτε αυτές γίνονται για λογαριασμό των τραπεζών από Εταιρίες Ενημέρωσης Οφειλετών (ΕΕΟ) είτε από τους ίδιους τους δανειστές (τράπεζες) (βλ. ν. 3758/2009) που αφορούσαν σε όχληση σε λάθος πρόσωπο, οπότε και εξετάστηκε το ζήτημα της ακρίβειας των δεδομένων και της διαδικασίας διόρθωσης αυτών. Η Αρχή, με τη με αριθ. 55/2018 απόφασή της, λαμβάνοντας υπόψη και τη διαδικασία που εφαρμόζει η Εθνική Τράπεζα για τον έλεγχο και τη διόρθωση των σχετικών στοιχείων, της επέβαλε πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ (βλ. την προβλεπόμενη ελάχιστη κύρωση στο άρθρο 10 παρ. 1 του ν. 3758/2009) για το ως άνω ομολογημένο σφάλμα (μεμονωμένο περιστατικό).